Co powinien zawierać sklep internetowy?
Analiza przeprowadzona przez PwC w 2021 roku rzuca na kolana. Rynek e-commerce w Polsce został wyceniony na nie bagatela 100 miliardów złotych. Sklepów internetowych powstaje coraz więcej, a ich właściciele prześcigają się we wprowadzaniu rozwiązań, których celem jest przyciągniecie jak największej liczby klientów. Nic dziwnego, ponieważ kupowanie online jest czystą przyjemnością – cały proces jest szybki i wygodny. Jeśli jesteś zainteresowany otworzeniem własnego e-sklepu, powinieneś wiedzieć, co powinien on zawierać i dlaczego właściwie warto go posiadać. Wszystkiego dowiesz się z treści tego artykułu.
Dlaczego warto posiadać sklep internetowy?
Co takiego ma do zaoferowania branża e-commerce, że z roku na rok coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na swój własny sklep internetowy? W świat sprzedaży online wchodzą nie tylko początkujący przedsiębiorcy, którzy widzą potencjał w sprzedawaniu produktów w Internecie, ale także właściciele firm stacjonarnych, dla których Internet jest możliwością ekspansji swojej marki. Niezależnie od tego, jakie stanowisko w tym momencie obejmujesz, warto żebyś wiedział, dlaczego warto posiadać własny sklep internetowy.
niższe koszty prowadzenia działalności
dostępność do Twoich usług 24/7
Sklep internetowy jest dostępny do dyspozycji klientów o każdej porze dnia i nocy, w przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, który można odwiedzać wyłącznie w określonych godzinach otwarcia. Jest to duże ułatwienie dla klientów, którzy z pewnością doceniątakie rozwiązanie.
możliwość sprzedaży wielokanałowej
Sklep internetowy często służy jako wsparcie sklepu stacjonarnego. Takie rozwiązanie nie tylko wpływa pozytywnie na wskaźnik sprzedaży,ale także ułatwia życie klientom, którzy nie muszą wychodzić z domu, w celu zapoznania się z asortymentem firmy.
nieograniczony zasięg sprzedażowy
Sklep internetowy umożliwia docieranie do szerszego grona odbiorców, zarówno w całym kraju, jak i poza jego granicami. Posiadanie e-sklepu wpływa na rozwój firmy i wskaźniki sprzedażowe, ponieważ właściciele takich firm nie muszą skupiać się jedynie na rynku lokalnym.
Co powinien zawierać sklep internetowy?
Stworzenie dobrze prosperującegosklepu internetowego jest nie lada wyzwaniem. Musisz zadbać o odpowiednią kolejność wykonywania działań, tak, aby nie wpłynąć negatywnie na przyszłą funkcjonalność e-sklepu. Co więcej, Twój e-sklep musi być dopasowany do branży, w której działasz oraz oczekiwań i wymagań klientów. Przed podjęciem się jakichkolwiek działań, powinieneś odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
Co i dla kogo chcę sprzedawać?
Jak zamierzam wyróżnić się na rynku?
Jak dużego sklepu internetowego potrzebuję?
Odpowiedzi na te pytania znacznie ułatwią Ci podejmowanie decyzji na dalszym etapie tworzenia e-sklepu. O co należy zadbać i co powinien zawierać przynoszący sukcesy, profesjonalnie wykonany sklep internetowy?
odpowiednie fundamenty witryny
Przede wszystkim, każda strona internetowa, niezależnie od tego, jaką funkcję pełni, musi posiadać odpowiednią domenę i hosting, które są fundamentami każdej witryny. To dzięki nim może funkcjonować. Warto więc zadbać o ich odpowiedni dobór. Domena to unikatowy adres URL strony internetowej, więc powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Drugi filar każdej strony WWW, czyli hosting, to miejsce na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie dane zawarte w obrębie danej witryny.
dopasowany projekt graficzny
Tuż po wyborze domeny i hostingu, przychodzi pora na wybór odpowiedniego projektu graficznego Twojego sklepu internetowego. Jest to niezwykle istotny etap, ponieważ odpowiedni layout witryny może zarówno zachęcić odbiorcę do przejrzenia oferty Twojego e-sklepu, jak i zniechęcić go do Twojej marki. Zadbaj więc o to, aby projekt graficzny Twojego sklepu internetowego był przejrzysty i nienarzucający się klientowi. Pamiętaj również o odpowiedniej kolorystyce e-sklepu, która ma znaczący wpływ na percepcję odbiorcy. Różne kolory budzą bowiem różne emocje, które mogą wpływać na decyzje podejmowane przez potencjalnego klienta. Dla przykładu, czerń, biel i złote elementy będą kojarzyły się z luksusem. Niebieski z kolei budzi zaufanie, dlatego tak często jest wybierany przez firmy z branży ekonomicznej.
profesjonalnie przygotowane treści
Treści na stronie, zarówno artykuły, jak i opisy produktów, powinny być tworzone zgodnie z zasadami SEO, czyli zawierać odpowiednie słowa kluczowe, odpowiadające na konkretne zapytania odbiorców. Teksty powinny również być przejrzyste i wyczerpujące oraz pisane językiem korzyści – powinny zachęcać odbiorcę do zakupu Twoich produktów.
odpowiednio dobrane i zoptymalizowane grafiki
Pamiętaj, że klienci bardzo często kupują oczami, dlatego też odpowiednie zdjęcia i grafiki na stronie powinny być odpowiednie przygotowane. Niezależnie od tego, czy zdjęcia reprezentują sprzedawane produkty, czy są okładką do artykułu, zadbaj o to, aby były jak najwyższej jakości oraz odpowiadały temu, o czym aktualnie czyta potencjalny klient. Warto dodać, że każdy produkt powinien posiadać odpowiednią ilość zdjęć, które będą go przedstawiały z każdej perspektywy lub też w trakcie jego użytkowania. Co więcej, każda grafika i zdjęcie powinny posiadać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT (alternative text), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę strony.
Kto tworzy sklepy internetowe?
Jak sam widzisz, samo posiadanie sklepu internetowego nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Musisz zadbać o jego poprawne wykonanie, zawarcie odpowiednich elementów i jego dostosowanie do wymagań klientów. Z pomocą przychodzą specjaliści z agencji marketingowej WeNet, którzy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i tworzą sklepy internetowe dopasowane do potrzeb zarówno ich właścicieli, jak i klientów oraz spełniają wymagania algorytmów Google. Współpracując z agencją WeNet, możesz liczyć na to, że specjaliści:
stworzą Twój e-sklep w oparciu o zasady SEO
wdrożą innowacyjne rozwiązania logistyczne i sprzedażowe
zapewnią bezpieczeństwo sklepu internetowego
przygotują dla Ciebie pakiet wskazówek, które pomogą Ci w prowadzeniu przynoszącego sukcesy e-sklepu
To jednak nie wszystko. Cały proces tworzenia e-sklepu jest przejrzysty, a Ty będziesz miał wgląd w postęp prac na każdym etapie współpracy. Jak prezentują się etapy tworzenia sklepu internetowego?
Analiza potrzeb i oczekiwań klienta
Analiza danych i szybka wycena
Budowa i instalacja e-sklepu
Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi
Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek
Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego
Nie możesz doczekać się pierwszych klientów? Już dziś wejdź na WeNet.pl i skontaktuj się z naszym konsultantem, a już niebawem będziesz mógł cieszyć się z profesjonalnie wykonanego sklepu internetowego!
Dodaj komentarz